juni 2010

Her liker vi oss best

Her liker vi oss best. Midt i Arendal sentrum har vi endelig sluppet unna det klamme festivallivet. Etter å ha forlatt maten vår til fordel for jakten på mulig bandmedlemmer nyter vi nå skuffet pikekyss som trøstepremie.

bloglovin

In the middle of nowhere...

Nå har vi ankommet hovecampen etter 4 timer i en alt for klam buss. Siden vi kom så sent frem har vi selvfølgelig havnet in the middle of nowhere, men humøret er på topp!

Pyntet før hove

Dette er siste kvelden før Hove og den skal virkelig utnyttes til det fulleste. Vi har fått på oss finstasen og nyter Oslolivet. Nå har endelig det meste av hoveplanene falt på plass etter at vi har løpt rundt som gale og kjøpt inn alt tenkelig vi kan komme til å trenge under vår debut som festivalgjengere. Nå kan vi endelig starte å glede oss!

Maxikjole - H&M
Bolero - Topshop

Skjørt - Topshop
Body - Gestuz

Fashionably late

Vi er noen av de største plan-menneskene tenkelig, men ikke spesielt gjennomføring-mennesker. Med andre ord er planene rundt Hove for lengst tenkt ut, men når det gjelder noe annet enn tomme tanker og forventninger sitter vi igjen med relativt lite. Det er kun to dager til alt skal være på plass, men vi er fremdeles uten både billetter, pakkeplan, campingstoler og reiseplan. Og vårt aller største problem er enda uløst; HVA SKAL VI SPISE?!?  Men nå er det søndag, og på søndager skal man ta det med ro. Sorgene tar vi senere!

The story of our life

På vår søk etter middag fant vi først en 8-kilos skinke fra Spania. Heldigvis fant vi også en 7-kilos norsk skinke, så da slapp vi å dele. Nam-middag!

Så begynte det å regne og vi bare ånei, la oss løpe ut i regnet å ta bilder.

Flott at hytten har sånn omtrent en billion uteputer som ikke tåler vann, da. Redningsaksjon deluxe. I det minste fikk vi en stor seng midt inne i stuen som gledelig ble tatt i bruk.

Ikke nok med at det bare regnet, det måtte selvfølgelig lyne og tordne. Vi trodde verden var på vei til å gå under. Dee maste panikkslagen om at kontakten til TV'en måtte dras ut. M på sin side nektet å gå glipp av det fantastiske programmet om Micheal Jackson på TvNorge. Og kvaliteten da, dere... Et  bilde sier mer enn tusen ord.

Så var det sengetid og siden kun en av oss vet hvordan man rer opp en seng ble oppgaven enkelt fordelt.

I dag holdt vi på å dø av heteslag og da havet var hele tre minutter unna fant vi ut at hageslangen var det mest lukrative alternativet.

Nå setter en furten Dee seg på ferjen og M står alene igjen i Paradis. Superteam er nok en gang splittet, men ikke fortvil; heltene deres will be back. Oh yeah...

Outfit; wonderland

Skjørt - Topshop
Topp - Bikbok

Shorts - H&M
Topp - Topshop
Vest - Vintage

Bikini-damene

Som et av våre mange sommerritualer har vi nå slått oss ned på Nakholmen for sol, grilling og andre sommerlige klisjeer. Nå har vi fått på oss de nye fargesterke bikiniene fra H&M og vår perfekte mismatch-harmoni er oppnådd.

Et gutteliv i Dublin

Når jeg satt meg på flyet til Dublin kan jeg helt ærlig innrømme at jeg egentlig ikke hadde peiling på hva jeg kom til. Bortsett fra et svakt håp om å få se en ekte levende leprechaun og ellers møte noen sjarmerende rødtopper var resten av planene blanke. Nå sitter jeg vel hjemme igjen og kan se tilbake på en ganske uvant storbyferie for min del da fotball, øl og pubbing danket ut shopping og cafébesøk. Det ble selvfølgelig tid til litt park-kos og timeslange besøk hos topshop også, men jeg har absolutt lært meg å elske min nyoppdagede side som fotballentusiast og VM-elsker. Hvem skulle tro det kunne være så utrolig gøy å skrike av full hals til en Tv-skjerm og krangle med nabobordet over offsideregler jeg ikke kan noen verdens ting om?

Men det er uansett alltid like godt å komme tilbake til velkjente omgivelser og få fylt opp koffeinkvoten for dagen. Det tar på å være på gutteferie, dere..

My new Prada's

Lektern

Nå er endelig M and Dee gjenforent og vi koser oss i god tradisjon på lektern med sol og reker til frokost! Norsk sommer er virkelig noe for seg selv, og det har vi planer om å utnytte så godt vi kan de kommende ukene. Shopping-budsjettene er sprengt for lengst og alle planer om trening og en kalorilav livsstil er fordampet i varmen. Med andre ord er livet akkurat som vi liker det.

Outfit; Purple

Etter slafing og solslikking i tre dager fant jeg det nødvendig å komme meg tilbake til sivilisasjonen. Hendene begynte å få shoppingabstinenser og jeg lengtet nærmest etter lyden av trikk. Det er deilig å være tilbake!

Kjole - Queen Bee

Det late liv

Nå er sommeren et faktum. Jeg har flyttet ut på hytta, lagt meg ut på terrassen og nyter solen for det den er verdt. Jeg merker at sommerfølelen begynner å synke godt inn i kroppen. Det vil si: lite bevegelse, mye sol og hauger med is. Noe sier meg at isen er designet og laget for litt yngre(?) mennesker.. I sted fikk jeg en is med en ekkel gele-slange, lite populært. Vel,  det tyder kanskje på at jeg har litt vel små bekymringer å bry meg om for øyeblikket. Ferie er herlig!

Dublin

Når solen skinner og man er på storbyferie kan jeg ikke tenke meg noe mer naturlig enn å ta turen til parken. Halvdårlig pasta og en direkte vond limejuice er min definisjon på perfeksjon for øyeblikket, i alle fall i Dublin. Med en venninne dopet på smertestillende tar vi det realtivt rolig og går heller for en jevn brunfarge enn sende kvelder.

bloglovin

Do you wanna play with me?

Denne sommeren har vi virkelig dyrket en forkjærlighet for playsuits. De minner oss om tiden vi løp skrikende rundt i bleier og hvor bamser og smukk var det eneste som opptok plass i de små hjernene våre. Vi håper imidlertidig at vi bærer den korte buksedressen ørlitte gran mer trendy nå enn da vi var skrikerunger.

Zara

Topshop

Sjarm

Ettersøkt..

Jeg har stresset, vasket, veid og rotet gjennom de utallige klestårnene på rommet mitt, men til slutt har jeg endelig klart å løse den umulige oppgaven.  Å reise med kun håndbagasje for første gang er virkelig ikke noe å spøke med, i hvertfall ikke når man flyr med diktator-RyanAir som har satt grensen på 10 kilo. Til slutt har jeg endt på imponerende 6,2 kilo. Altså kan jeg få med meg 3,8 kilo hjem igjen (Mattegeni, I know..). Jeg er faktisk så fornøyd med det at jeg måtte ta bilde av vekten. Ah, god og stolt. Selvom jeg er rimelig trøtt, fordi noen holdt meg våken i hele natt..

Og så til de som holdt meg våken da; Herreguud, en gjeng tilbakestående menn i 50-årene syntes tydeligvis det var utrolig gøy å kaste tennisball på ruten til uskyldige sovende mennesker. Digg å bli vekket av noe som høres ut som en pistol som går av rett ved siden av øret ditt fulgt av den mest rølpete latteren tenkelig. Jeg håper virkelig jeg har noe bedre å bedrive tiden min på når jeg er 50!

Til slutt traff idiot-lederen deres en taxi. Taxien ble naturlig nok ikke veldig glad..

..og før jeg visste ordet av det dukket det opp enda fler taxier, som heller ikke var spesielt fornøyde. Så da stod de der da, en gjeng taxisjåfører og kranglet med denne irriterende karen (gubben) i stygg hatt.

Toppen av kaken var da han til slutt begynte å løpe rundt og rope på tennisballen sin så høyt han maktet, og det viste seg at han ikke kunne si L.. Skal du først holde meg våken natten før jeg skal ut og fly kan du i alle fall lære deg ordentlig norsk..

Nervøst sammenbrudd

Nå er det bare å brøle SOMMERFERIE(!!), eller for vår del synke sammen i sofaen og få nervøst sammenbrudd av alle planene som skal falle på plass. Vi koste oss som best vi kunne på Huk til tross for lunefulle skyer som etterhvert arrangerte et haggel-attack. Og vi som trodde det het sommerferie.. Men bare vent, om 9 uker er vi tilbake for fullt; de største kidsa på skolen kommer for å ta deg!

Outfits; Blue summer

Som de klisjeene vi er feirer vi selvfølgelig at sommeren har kommet tilbake til Tigerstaden, selvom det fremdeles er litt igjen før det er helt bikinivær. Vi har nytt ferien hele uken, men imorgen er det tilbake til virkeligheten og skoleavslutning med grilling på Huk. Sand, sol og bading er vel ikke det verste man kan få når det gjelder skole, så vi skal ikke klage. Så lenge solen skinner gjør vi det samme, nesten i alle fall..

Playsuit - Diesel

Dees outfit:

Shorts - Topshop
Topp - H&M

Barnepine

Som jenter føler vi oss egentlig ganske forpliktet til å elske alt som har med babyer og små barn å gjøre. Det ligger over skuldrene våre akkurat som matlaging og en forkjærlighet for dyr eller romantiske komedier. Og selvfølgelig elsker vi jo de søte små hudklumpene, i hvert fall til tider. Når de små nurkene bestemmer seg for å for en gangs skyld ligge stille i armkroken finnes det ikke noe mer koselig. Helt til de viser sin sanne side og før man vet ordet av det er man blir tilsmurt av gulp og får nesen sin vrengt innenfra og ut av en smygende stank fra en bleie med en special surprise. Men nå er det snart på tide at vi gjør vårt beste for å legge fordommene fra oss og embracer våre veldig godt gjemte morsevner..

Hvem klarer vel å hylgråte når disse ansiktene titter inn i fjeset ditt og prøver å lage de rareste grimasene vi klarer?

Hove-grillingz

Nå skal vi møte hove-jentene for grilling og planlegging av festivallivet. Med rumlende mager og humøret på topp tar vi hæla fatt og beveger oss mot 32 bussen. Dette blir koselig!

Marshmellows-bombe

Kvelden i går endte ikke før sent på natt. I god gammel tradisjon må det alltid bakes når June kommer på besøk (som med alle andre gjester..) Vi gikk alle tre på samme barneskole og mimret tilbake til tiden da mascara var en synd og ryggsekkene fremdeles regjerte.  Men tilbake til bakingen; Herregud, toro muffinspakke med innbakt sjokolade og marshmellows slår kaka. Stek den i de største muffinsformene du finner og la den stå på halv tid. Dette gir en flytende og max søt kjerne. OBS én muffins er mer enn nok!

Italienske gaver

Nå har vi begge kommet hjem til tigerstaden. Det ble absolutt et koselig gjensyn med både cafebesøk og gave! M kjøpte med det mest typiske italeniske hun kunne komme på: kokkehatter! Og da snakker vi ikke vanlige plaine hatter, men skreddersynne med innskraverte navn. Det er ingenting som ikke er gjennomtenkt her, nei!

Og som en ekstra treat får dere vite våre virkelige navn(!!). Så nå kan dere slutte å mase i kommentarfeltet...

Confession time

Confession time. Vi har nå begynt på AMA-møter altså møter for anonyme-morell-avgengige for dere som ikke skjønte det.. Vi spiser moreller til evher tid, til ethvert sted. Til frokost, lunsj, i sengen, på badet og selvfølgelig på skolen. Vi har måttet ty til ekstreme metoder for å beholde skattene for oss selv. Det har gått så langt som at vi har begynt å smugle moreller inn i hjemmet for å skjule hvilken fenomenal pengesum som går ned i sluket. 100 kr per pose og flere poser per dag er farlig matte. Idiotisk at fare-lappene er øremerket tobakksvarer. Dere er herved advart; moreller er avhengighetsdannende.

Kjoledrøm

I tre uker har jeg travet Oslos gater for å finne en bursdagskjole, uten hell.. Hvem skulle tro at jeg skulle finne den perfekte kjolen i en gudsforlatt by i Toscana? Mens de andre nøt en kaffe i solen følte jeg virkelig på meg at her kunne det finnes et par skatter.

Den søte lille butikken i Piensa:

Kjolen:

Just me and Marc

Jeg misunner meg grønn og er en smule snurt over at min bedre halvdel har forlatt meg for herlige Toscana hvor gradestokken kryper opp mot 30 og solen alltid skinner, mens jeg sitter igjen med regn i gode gamle Noreg. Heldigvis har også en bestevenn i utlandet sine goder; Marc by Marc Jacobs kunne jo ikke akkurat ligge og støve i hele FIRE dager. Jeg sitter dermed gledelig barnevakt, og tar med min baby på utlån ned til Tønsberg for helgen.

Toscany girl

Nå som regneværet var på vei tilbake i Oslo igjen var det utrolig deilig å reise bort. Nå har jeg endelig kommet frem til Toscana! Jeg er en evig optimist og har bare pakket lette sommerkjoler og sandaler så vi får håpe været holder seg her. Dette er jo en 50årsdag, så vi startet på ekte vis med Rebus-Quiz, føler meg alltid like "ung og dum" som ikke kan noe om hva som skjedde på 80-tallet og i gamle filmer.. Klarte allikevel å imponere på et spørsmål om mote. Noe må jo jeg kunne også!

Style shortsen

En fine måte å sprite opp en enkel shorts er å kombinere det med lårkorte strømper. Det finnes mange forskjellige varianter, man kan ha blonder for et søtt image og hullete for en mer edgy look. Man får kjøpt strømpisene i noen butikker, vi har blant annet sett det på Bikbok, men vi tenkte å være litt ekstra kreative å lage våre egne!

Fremgangsmåten er relativt enkel. Finn frem et par strømpebukser du har liggende, gjerne hold-in da disse ofte har mønster det er lettere å jobbe med. Her er det bare å leke seg med saksen og forskjellige strømper. For å hindre at strømpebuksen rakner i overkant mye kan det være lurt å påføre litt blank neglelakk rundt hullene.

bloglovin

Outfit; feel it comming in the air

Strømpebukser er noe dritt.. De holder seg aldri på plass og når man endelig har funnet en strømpepartner rakner hele forholdet. Utrolig hva et lite hull kan utvikle seg til å bli. Derfor ble vi pottesure når vi tittet ut av vinduet i dag tidlig og oppdaget et tykt skydekke og dårlig vær, aka strømpebuksevær. Så nå sitter vi og furter med hull i strømpebuksen begge to!

Kjole - H&M

Shorts - Never Denim
Topp - Zara

Go inkognito

Vi er lei av store mørke solbriller man gjemmer seg vekk under. Hvorfor skal solbriller absolutt brukes for å tone seg selv ned? For oss er det viktigere å stråle til enhver tid selv i konkurrase med solen. Solbriller burde brukes som et accessorise! Derfor falt vi for disse fra Ksubi som viser at en fargefest ikke bare trenger å være harry (selv om faktoren er til stede..) Ladies, put your shades on!

Outfits; girly girly

Skjørt - Filippa K
Body - Zara

Kjole - Zara

Ti år med helvete

I og med at M reiser til Italia allerede nå på torsdag måtte prosessen med nytt pass speedes litt opp. Vi dro derfor dirkete til Grønland politihus idag etter å ha sluttet halv 12 for å plukke opp et fikst og ferdig pass. I og med at man nå blir nektet å se en smule koselig, glad eller i det minste normal ut går det nok mye i fengselsbilder for de fleste av landets befolkning. Gjør nok kanskje jobben til de som må sitte å sjekke passene en smule morsommere, da det dukker opp slike bilder som våre. Hva er greien med sort-hvitt bilder som får det til å se ut som vi har lagt foundationen vår ujevnt og at vi aldri engang hørt om concealer? Ah, lykke at disse trynene skal stirre opp på oss frem til vi fyller 27..

Usikre, hysteriske kontrollfreaks

Nå har vi nettopp vært og sett på sex and the city 2. Vi er litt enige med kritikerne om at det blir litt fjåsete, men som motebloggere kan vi ikke annet enn å kose oss med de fantastiske kreasjonene! Det morsomme med sex and the city er de sterke personlighetene alle kan finne seg selv i.

Vi er like ubesluttsomme som Carrie og klarer aldri å legge vekk gamle klær eller si neitakk til et par sko. Charlotte er like hysterisk som oss. Dee snakker hull i hodet på venninner om gutter og obbsesser over hver minste detalj. M sender rundt 2000 meldinger i måneden og mange av de går til status-sjekk på kjæresten. Som Miranda er vi control-freaks til tusen. De færreste vet like mye om hverandre som vi gjør. Vi kan hverandres planer ut og inn - døgnet rundt. Og selvfølgelig blir de aller fleste kleine facebook-samtaler kopiert og nøye diskutert! Sist men ikke minst har vi man-eatern Samantha. Som Samantha holder Dee seg unna faste forhold, mens M frykter alderdommen som pesten.

Hvem av jentene kjenner du deg mest igjen i?

Hattefin

Det er alt for lett å glemme at det er viktig å beskytte håret når solen titter frem. Tørt og krusete hår passer ikke helt inn i sommeridyllen.. Vår løsning? Kjøp hatter i alle former! Det er både kult og strengt tatt nødvendig. Man er jo ikke gnukk på solkrem, det samme burde gjelde hatter. Så vi har gitt oss selv lov til å kjøpe ubegrenset med hatter. (ok, kanskje ikke helt ubegrenset da...) Men når man først skal ta vare på håret kan man jo gjøre det på stilig vis.

Hatt fra Zara

Drømmetilværelse

Værgudene må være fornøyde med oss Osloianere i det siste. Været er jo herlig! Man begynner jo nesten å savne den småkjølige brisen, men bare nesten altså. Nå som man endelig kan ta frem bikiniene som vi har hamstret gjennom de kalde vintermånedene blir det nesten litt for mye av det gode. Fire forskjellige skiller er neimen ikke noen drømmetilværelse.. Men så lenge vi faktisk får farge har vi vel lite å klage på. I og med at man blir aller aller brunest nær vannet tilbringer M så mye tid som mulig i båten.

Navnefest og sommerfeber

Vi har virkelig beveget oss in i sommerferiemodus for lengst, og det føles derfor veldig naturlig når det nå endelig er lørdag igjen og vekkerklokken har blitt dumpet til fordel for dynen. Utrolig at vi nærmer oss den siste skole-sommerferien vi kommer til å oppleve. Nostalgi.. Planene begynner å falle på plass, og vi kunne ikke gledet oss mer til alt det morsomme vi skal finne på! Idag skal vi derimot nyte den norske forsommeren for alt den er verdt. M steker i solen på Nakholmen, mens Dee tar på seg familiehatten og reiser til Moss for å være med på navnefest for lille Pernille. Dagens gullkorn; Livet er herlig når solen skinner.

Kjole - Moda international

Clutch - Bianco

Dublin i sommer!

Etter alt for lang tid har jeg endelig fått møtt Juliesøta, som har rukket å fylle 18 siden sist vi møttes. Med andre ord var en super gave på sin plass som et plaster på såret. Og hva er vel bedre enn å gi noe som påvirker oss begge? Altså falt valget på en venninnetur til Dublin! Åh, som jeg gleder meg til å komme litt ut av Oslo, og bli spandert på litt Guinness i solen, hehe.

Bursdagsoutfit

Det er rart hvordan alle rundt oss vokser opp nå. Vi begynner jo å bli rene gamlingene... I dag er det Junes 18-årsdag, men det er fortsatt et par måneder igjen for oss.. Vi føler oss allikevel fortsatt som barn. Lenge leve barnslighet og moro!

Kjole - H&M

Slottsparken

Nå har vi ligget og stekt oss i solen. Det er så uvant å sole seg etter den kalde vinteren, ti minutter føles som en time. Da passer det bra å ha med radio. Vi satt på energy på fullt volum, men ble møtt av klassisk musikk(?). Litt pinlig førsteinntrykk blant de unge osloianerne.. Da energy endelig fikk igjen kanalen sin gikk radioen vår ut på batteri og vi ble forlatt til å lide en stille død grunnet heteslag og stekt hud. Mangel av musikk førte til at vi faktisk måtte holde en samtale gående. Lord... Dagens temaer som ble heftig debattert var føflekk-kreft, årsaker bak homofili, kjemiske løsninger som er lettere enn luft og strekkmerker. For et liv dere, for et liv!

Outfits; opposites

Shorts - Never Denim
Sko - Din sko

Kjole - Topshop
Sko - Topshop

Like barn leker best

Like barn leker best. Dette er praksis når vi er ute på shoppingtur. Så fort første fot er over terskelen til butikken har vi allerede spottet samme mål. Vi mister alle hemninger og enser ikke engang vår tidligere sjelevenn. Selv om vi har ulike personligheter ender vi alltid opp med det samme målet på shopping. Typisk.. Det burde vært omvendt. Like barn leker best? Vel, like barn shopper likt. Det er alt vi kan konstantere. Et bevis på det er skoene vi begge endte opp med i går. Når man finner et kupp gjelder ikke girl-code lenger, da er det bare å kaste seg over herlighetene!

Din sko

bloglovin

Beach babes til enhver tid

Hvilken bikinistil har du?

TÆN

Når varmen slår til som nå, er det litt kjekt å ha en skole med en takterrasse full av solstoler. Og det beste av alt er at det virker som at vi er de eneste som har funnet den! Vel.. Det er kanskje ikke så mange som går på oppdagelsesferder helt opp i femte etasje. Men akkurat det plager ikke oss! Etter 20  minutter i solen innbiller vi oss at vi har fått DEN brunfargen. Og når man nettopp har vært i solen er det jo som alle vet livsviktig å få seg litt fuktighet. Med andre ord løp vi til alt-mulig-skapet vårt og hentet med oss en fuktighetskrem med aloveraekstrakt. Men et lite skjær av rødt kan absolutt skimtes om man ser veldig nøye etter. Så nå sitter vi blide og fornøyde og oser av fuktighetslukt!

bloglovin
Velkommen til M and Dees moteblogg! Vi er to jenter på 18 år som alltid har hatt en lidenskap for trender, mote og ikke minst shopping. Vi blogger om våre liv, motedrømmer og stiler.