juli 2011

Dee: Skjørt Reformed, Korsett H&M
M: Skjørt H&M, Topp Ecoté

bareMinerals

Etter å ha blitt påvirket av en million bloggere og en litt for ivrig hudpleier har bareMinerals også havnet i vår sminkepung. Vanligvis har vi sverget til YSL, men nå på sommerstid er det perfekt med en lettere og mindre fet variant som samtidig er med på å forhindre utbrudd, glinsende hud og andre ubehageligheter.

Kaos

Mange tanker går gjennom hodene våre akkurat nå. De endelige listene over døde er publisert og det gjør utrolig vondt å se alt for mange kjente navn. Verden er urettferdig. Gårsdagens smil virker utrolig fjernt akkurat nå.

Vannscooter

Nå er det nøyaktig en uke siden terrorangrepet i Oslo og på Utøya. Ferien vår har selvfølgelig blitt preget av alt som skjer hjemme. Timeslange dager på stranden er en god anledning til å tenke og snakke sammen. Samtidig prøver vi å ha innspill av normale ferieaktiviteter. I dag kjørte vi vannscooter - kjempegøy!

Dressed up

Sunday night

Dee: Kjole Topshop, Veske H&M
M: Topp Urban Outfitters, Shorts topshop, Solbriller Dolce & Gabbana

Vi tenker på alle dere der hjemme og oppfordrer de som har muligehten til å gå i rosetog i Oslo. Det starter fra Rådhusplassen kl 18 i dag.

Hope

To dager har gått siden tragedien. Som AUFere er dette ekstra vanskelig for oss. Om ikke Hellasferien hadde falt i slutten av juli hadde vi vært på Utøya selv. Samtidig som vi føler en stor lettelse er også tanken om at vi burde vært der, burde stilt opp, umulig å bli kvitt. I kveld har vi vært i kirken her på Mykonos og tent lys. Nå står det to lys og brenner for håpet om at våre savnede skal være i god behold.

Take care

Dee: Kjole Indiska, Veske Accessorize, Sko Bianco
M: Skjørt H&M, topp vintage

Her bor vi

22/7

Dee har kommet frem til Mykonos og det er fint å være sammen i tid som dette. Hjemme virker så fjernt, og det går ikke helt opp for oss hva som har skjedd. Vi har alltid følt oss udødelige og at dette ikke ville skje oss. Nå går tankene våre til dere hjemme i Oslo, til nære og kjære, pårørende og våre venner på Utøya.

Sunset

Mykonos neste

Da var jeg endelig på vei til Mykonos jeg også for å møte M!

Mykonos by night

Leaving Town

Genser Pins and Needles, Shorts Zara, Veske Vintage

Dinner and drinks

I dag har jeg ligget og slafet på stranden hele dagen. Jeg blir fort litt rastløs, så nå skal vi ut å spise!

Skjørt Topshop, Topp Phobia

Off

Nå skal jeg opp til Håkon, aka Honning, for å drikke vin og kose meg. Ha en super kveld alle sammen!

Jakke H&M, Sjal BikBok, Jeans H&M, Topp Topshop, Sko DinSko, Veske Zara

My summer just begun

Korsett og shorts H&M

Gavetips

Det er ikke alltid like lett å finne ut hva man skal gi bort i gave når alle for det meste har alt for tiden. Personlige vrier har derfor blitt vår store favoritt. For et par år tilbake fant vi ut at vi skulle gi hverandre små "spådomskort" med visdomsord man trekker for dagen. Finn bilder av deg og mottakeren og skriv i vei. Kjøp en fin boks, legg kortene i, og voilà; en morsom og en smule ubrukelig gave!

Quad Bike

Sånn her kommer vi oss rundt på øya! I de bratteste oppoverbakkene føles det ut som vi ikke rikker oss en centimeter og parkeringen er håpløs fordi den ikke kan rygge - men det er dødsmorsomt!

There and back again

Så var det hjem igjen til Oslo da. For tiden føles det som om alt jeg gjør er å reise frem og tilbake. Men så skal det bli koselig å se igjen byfolket også, før jeg reiser til Mykonos på fredag for litt over en uke i solen med M!

Topp Topshop, Shorts NeverDenim

See me through

Skjørt H&M, Topp Urban Outfitters

Peace, Love and Juicy Couture

Deilig og frisk sommerduft - og flasken er jo en grunn i seg selv til å kjøpe den!

Sommer

I går ankom jeg og kjæresten Mykonos. Da vi kom på hotellet hadde de gjort i stand fruktfat og iskald musserende drikke på rommet, det slår ikke feil!

Siste festivaldag

Shorts Forverer21, Veske H&M

Dolce & Gabbana sunglasses

Slottsfjell

Føltes litt feil å ikke få være sammen med M på bursdagen hennes, men så møtes vi jo om ikke så lenge for en skikkelig feiring på Mykonos da. Herlig vær, masse mennesker og bra musikk på slottsfjell veide i alle fall opp for savnet mitt. Idag legges turen nok en gang "til fjells", denne gangen riktignok med gummistøvler og regnjakke.

Birthday Kid

I dag fyller jeg 19 år og dagen er utnyttet til det fulleste i London. Det startet selvfølgelig med gaver og kake på sengen, bursdagssang og lys. Videre dro vi til hummingbird bakery i Portobello road - nam! Etter å ha vært i london minst tretti ganger er det vanskelig å finne på noe nytt, så denne gangen ble det kanalbåt til Camden Market. Der fikk jeg tatt en manikyr og tittet litt i butikker. I morgen går ferden videre til Mykonos hvor Dee catcher opp om en uke!

Kjole Topshop

Ethnic bracelet

Urban Outfitters

Bye bye

Endelig forlater jeg regnfulle Oslo! Siden jeg har bursdag i sommerferien liker jeg å finne på noe spesielt. Tidligere har jeg snorklet på Cuba, sett akrobatshow i Kina og hengt i fallskjerm etter båt i Tyrkia - i år blir det i midlertidig shoppingferie i London! Typisk nok reiser jeg akkurat når Dee kommer hjem igjen. Heldigvis følger hun etter, og vi møtes på Mykonos om litt over en uke.

Home sweet home

Da var jeg hjemme i Norge igjen. En uke på tur går virkelig alt for fort! Idag blir det familiebesøk, pakking og ellers en hel del avslapping på verandaen med te og lesetid.

Skjørt tfnc, Skjorte Vintage, BH H&M

Replacement

Nå sitter Dee på flyet, mens jeg nettopp kom inn døren fra handletur. Siden yndlingssolbrillene mine fra Prada på mystisk vis har blitt borte, måtte jeg finne en erstatter. Endte opp med et par fra Dolce & Gabbana som gjør savnet litt mindre. Skal vise dere senere! Nå skal jeg ut å spise meksikansk på mucho mas.

Topp Topshop, Bukse Miss Sixty, Veske Marc by Marc Jacobs, Sko Tommy Hilfiger

Ny clutch

Morris

Last Night

Siste kvelden har kommet og jeg er ikke akkurat helt fornøyd med å måtte reise hjem til gamle Norge og forlate alle mine nye kattevenner. Jeg tar i alle fall med meg en fin og frisk rødfarge, så det er da noe.

Kjole Zara

Simply white

Kjole H&M

Kommentar nr 10 000

Dere må uten tvil være verdens beste lesere. Nå har vi rundet ti tusen kommentarer! Det er helt utrolig mye. Tusen tusen takk. Nå er det snart deres tur til å få noe tilbake! We love you.

Ripped shorts

Stolen Girlfriends Club

Terracina City

Genser H&M, Shorts Forever21

Spa day

Hva gjør man når hele Oslo er folketom og været er grått? Jeg valgte å sette av dagen for litt pleie, med pedikyr og voksing (ææ!). Heldigvis var det mindre smertefullt enn ventet og jeg sitter igjen med myke føtter og pene tånegler - helt klar for sommeren!

Reading right now

Sophie Kinsellas nyeste tilskudd til shopaholicer-serien!

Arrived

Vi bor i verden søteste lille leiglighet med utalige mange trapper og store vinduskarmer jeg elsker å sitte og lese i. Deilig å komme vekk fra Norge og nyte noen dager med sol og varme!

Blomsterkrans

Nå som det er sommer er det så koselig med blomster i håret. Jeg og sis gikk innom en blomsterbutikk for å få litt tips. Vi startet med en tykk ståltråd som ramme og festet blomster med grønn tynn ståltråd. Superenkelt! Om du dusjer den og putter den i plast i kjøleskapet holder den rimelig bra også.

Italia neste

Da er jeg pakket og klar for en uke på stranden i Italia med god mat og masse hyggelige mennesker. Med kofferten full av bikinier og kjoler overser jeg at værmeldingen viser regn og holder på mitt naive syn om at det aldri regner når man er på ferie.

City

New Ring

//Gina Tricot

Bad luck

Uvanlig nok kom vi hjem uten handleposer i dag! Vi begynner å lure på om 1.juli er den nye ulykkesdagen. Bikinien vi så etter var utsolgt, vi holdt på å bli påkjørt både av trikken og en sint bilist og ble oversett av noe vi trodde var en venninne. Da er united Bakeries med kakao og rundstykker gode og ha, mens vi løser ut gåten om hva som egentlig ligger bak "å ta en kopp kaffe"..

Friday

I går var det konsert med Bob Dylan og M prøvde å pynte seg litt 70-talls. Vi hadde tydeligvis misforstått kleskoden litt! Det var for det meste menn i de sene 60årene med slitte olabukser, haha! Nå skal vi på en liten shoppingrunde i Bogstadveien og kjøpe det mest nødvendige til Dee reiser til Italia på mandag. Ha en fin fredag, pumpkins!

Jumpsuit Weekday Vintage

bloglovin

Velkommen til M and Dees moteblogg! Vi er to jenter på 18 år som alltid har hatt en lidenskap for trender, mote og ikke minst shopping. Vi blogger om våre liv, motedrømmer og stiler.